МЕТОДИКА CASE-STUDY У НАВЧАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
PDF

Ключові слова

іноземні спеціалісти, кейс, навички, мовленнєві навички, українська мова. foreign specialists, case-study, skills, speaking skills, Ukrainian language.

Як цитувати

МЕДВІДЬ, Н. С., МАЛІНСЬКА, Г. Д., & ТКАЧ, О. В. (2022). МЕТОДИКА CASE-STUDY У НАВЧАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ГУМАНІТАРНІ НАУКИ», (1), 266-270. https://doi.org/10.52726/as.humanities/2022.1.41

Анотація

У статті представлено case-study як різновид методу навчання українській мові як іноземній. Мета розвідки полягає в тому, щоб дати детальний опис тематичного дослідження – його визначення, деякі класифікації та декілька переваг і недоліків – для того, щоб забезпечити краще розуміння цього широко використовуваного типу методу навчання студентів-іноземців. У статті висвітлюється питання доцільності застосування методу casestudy на заняттях з української мови для підвищення ефективності україномовної підготовки фахівців-іноземців. Авторами розглядається сутність методу case-study та практична ефективність його застосування, а також наведені приклади кейсів, що застосовуються на заняттях з української мови для студентів-іноземців. Встановлено, що метод case-study підвищує ефективність україномовної підготовки майбутніх фахівців, мотивує їх до самостійного поглиблення знань з різних дисциплін, зокрема з української мови, спонукаючи до пошуку необхідної інформації. Застосування методу case-study на заняттях української мови сприяє розвитку мовленнєвих навичок, монологічного та діалогічного мовлення, розширює словниковий запас студентів-іноземців. Важливим у застосуванні методу case-study вважаємо зміцнення та поглиблення міжпредметних звʼязків, розвиток аналітичного стратегічного мислення, здатність вирішувати проблеми й робити раціональні висновки. З’ясовано, що робота над кейсом дає можливість майбутнім фахівцям визначити прогалини в знаннях і закрити їх шляхом пошуку.

https://doi.org/10.52726/as.humanities/2022.1.41
PDF

Посилання

Baxter P., Jack S. Qualitative Case Study Methodology: Study Design and Implementation for Novice Researchers. The Qualitative Report. 2008. 13. Issue 4. Pp. 544–559.

Flyvbjerg B. Five misunderstandings about case-study research. Qualitative Inquiry. 2006. 12. Issue 2. Pp. 219–245.

Gustafsson J. Single case studies vs. multiple case studies: a comparative study (Thesis). Halmstad, Sweden : Halmstad University, 2017. 4. Heale R, James S, Garceau ML. A multiple-case study in nurse practitioner-led clinics: an exploration of the quality of care for patients with multimorbidity. Nurs Leadersh. 2016. № 29. С. 37–45.

Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU, laboratorij za korpus slovenskega jezika (n.d.). URL: http://bos.zrc-sazu.si/c/neva.exe?n=a_si_s&e=C_I_D_ SM_MA%2020894

Pahre R. Formal Theory and Case-Study Methods in EU Studies. European Union Politics. 2005. № 6:1. Pp. 113–46.

Simons H. Case study research in practice. London : SAGE, 2009.

Stanford Encyclopedia of philosophy: Karl Popper. 2009. URL: http://plato.stanford.edu/entries/popper/

Thomas, G. A Typology for the case study in social science following a review of definition, discourse and structure. Qualitative Inquiry. 2011. 17. Issue 6. Pp. 511–521.

Yin R. K. Case study research: design and methods (4th ed.). Thousand Oaks, CA : Sage, 2009.