ОСОБЛИВОСТІ ВИКOРИСТAННЯ ЗДOРOВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНOЛOГІЙ У СУЧAСНОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

здоров’я, збереження здоров’я учасників освітнього процесу, здоров’язбережувальна та здоров’яформувальна педагогіка, здоров’язбережувальні освітні технології health, health saving of participants of educational process, health-saving and health-forming pedagogy, health educational technologies

Як цитувати

ПОЛІЩУК, Н. А., & КАРДАШУК, Н. В. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ВИКOРИСТAННЯ ЗДOРOВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНOЛOГІЙ У СУЧAСНОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 66-73. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.9

Анотація

Розглядається проблема організації освітнього процесу в контексті здоров’язбереження дітей в умовах сучас- ного закладу освіти. Доведено, що здоров’я та навчання взаємопов’язані і взаємообумовлені. Від здоров’я, гарно- го самопочуття і бадьорості дітей залежить успішне засвоєння ними шкільних програм, їх духовне життя, світо- сприйняття, розумовий розвиток, рівень навчальних досягнень, віра в свої сили. Наголошується на тому, що найважливішим аспектом реалізації завдань здоров’язбереження у закладі освіти є використання відповідних здоров’язбережувальних освітніх технологій. Уточнено зміст поняття «здоров’язбережувальні освітні технології»: сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання); оптимальна орга- нізація освітнього процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм); повноцінний та раціонально організований руховий режим. Представлено сучасну класифікацію здоров’язбережувальних технологій на основі праць вчених. Доведено, що використання здоров’язбережувальних технологій у закладі загальної середньої освіти є умо- вою розбудови здоров’язбережувального освітнього середовища, спрямованого на зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу; наявність позитивної психологічної атмосфери під час навчальних занять; обізнаність педа- гогів і учнів зі способами збереження здоров’я і дотримання ними здоров’язбережувальної поведінки; вироблення в педагогів ціннісного ставлення до власного здоров’я і здоров’я школярів; профілактику захворювань, негативне ставлення до шкідливих звичок тощо. Обґрунтовано потребу у кваліфікованих фахівцях, готових до використання здоров’язбережувальних техноло- гій у професійній діяльності. Наведено деякі приклади впровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес закладів освіти Волині.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.9
PDF

Посилання

Бойченко Т. Валеологія – мистецтво бути здоровим. Здоров’я та фізична культура. 2005. № 2, С. 1–4.

Ващенко О.М., Романенко Л.В., Макаренко Н.В. Організація впровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес початкової школи: теоретичний вимір. Молодий вчений. 2020. № 3 (79), с. 354–360.

Рибалко Л.М. Здоров’язбережувальні технології в освітньому середовищі: колективна монографія: Осадца В.М., 2019. 400 с.

Іванова С. Управління оздоровчою діяльністю школи. URL: http://osvita.ua/school/method/1709 (дата звернення 30.03.2021).

Онищенко Н.П., Лиховид О.Р. Здоров’язбережувальні технології у системі підготовки майбутніх вчителів до інноваційної діяльності. Молодий вчений. 2016. № 9.1 (36.1), с. 122–126

Півненко Ю.В. Генезис та класифікація моделей і технологій в контексті розвитку здоров’я. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2011. № 2, С. 7–11.

Поліщук Н., Кардашук Н., Давидюк Г. Створення умов у закладі середньої освіти для реалізації оздоровчої функції. Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки. Серія «Педагогічні науки». 2019. № 11 (395). С. 53–58.

Пономаренко В., Воронцова Т., Сакович О. Безпечна і дружня до дитини школа в контексті реформи «НУШ». Київ : Алатон, 2020. 64 с.

Смирнов Н.К. Здоровьесберегающие образовательные технологии и психология здоровья в школе. 2-е изд., Москва : АРКТИ, 2006. 320 с.

Усатова І.А. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації здоров’язбережувальних технологій у спеціальних медичних групах: навч.-метод. посіб. Черкаси : Видавець Чабаненко Ю.А., 2014. 128 с.