МОТИВАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

здоров’язбережувальне середовище, готовність до створення здоров’язбережувального середовища, мотиваційний компонент, майбутні вихователі health preserving environment, readiness to create a health preserving environment, motivational component, future preschool teachers

Як цитувати

ЦИПЛЮК, А. М., & БУБІН, А. О. (2021). МОТИВАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 87-96. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.12

Анотація

У статті здійснено характеристику мотиваційного компонента готовності майбутніх вихователів до створення здоров’язбережувального середовища у закладі дошкільної освіти, яку потрактовано як інтегративне утворення, що формується у процесі професійної освіти, самоосвіти, містить сукупність особистісних якостей студента, які акумулюють знання про людину та її здоров’я, здоровий спосіб життя, мотиви здоров’язбережувальної поведінки щодо себе та навколишнього світу. Визначено змістову складову мотиваційного компонента, яка передбачає: сформованість здоров’язбережувальної ціннісної орієнтації майбутніх вихователів та сформованість професійної спрямованості особистості – як сукуп- ність усвідомлених, стійких мотивів і прагнень до здійснення здоров’язбережувальної педагогічної діяльності. Виокремлено ціннісно-орієнтаційний критерій. Зазначено, що показниками названого критерію є: активізація мотиваційної-потребнісної сфери майбутніх вихователів, наявність ціннісних орієнтацій щодо здоров’я, сформо- ваність професійної спрямованості на здійснення здоров’язбережувальної педагогічної діяльності. Підібрано діа- гностувальний інструментарій з метою дослідження мотиваційного компонента та здійснено аналіз результатів. За результатами дослідної роботи розроблено систему методів та прийомів формування мотиваційної складової професійної готовності майбутніх вихователів в умовах закладу вищої освіти. Увага акцентується на інтерактивних методах у процесі навчання, які спонукають студентів до активної розу- мової і практичної діяльності. Підкреслюється необхідність використання потенційних можливостей педагогічної практики, як вагомого конструкту професійної підготовки майбутніх вихователів, зокрема на етапі формування моти- ваційного компоненту готовності до створення здоров’язбережувального середовища у закладі дошкільної освіти.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.12
PDF

Посилання

Бех І.Д. Виховання особистості: підручник. Київ : Либідь, 2008. 848 c.

Бєлікова Н.О. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до здоров’язбережувальної діяльності : автореф. дис ... д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2012 . 45 с.

Богініч О.Л., Левінець Н.В., Лохвицька Л.В., Сварковська Л.А. Фізичне виховання, основи здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку : навчально-методичний посібник. Київ : Генеза. 2013. 123 с.

Гавриш І.В. Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності : автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.04. Харків. 2006. 44 c.

Єфімова В.М. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до використання здоров’язбережувальних технологій у професійній діяльності : автореф. дис. … доктора пед. наук : спец. 13. 00. 04. Київ, 2012. 43 с.

Занюк С. Мотивація та саморегуляція учня. Київ : Главник, 2004. 96 с.

Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 152 с.

Козак Н.Г. Здоров’язберігаюче виховання підлітків основної школи в навчально-виховному процесі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.07. Полтава, 2016. 240 с. URL: https://snu.edu.ua/docs/science/dissertation/dissertation_kozak_n_g.pdf (дата звернення: 29.03.2021).

Левінець Н. Здоров’язбережувальна компетентність сучасного вихователя як важлива складова професійної готовності. Вісник Інституту розвитку дитини. Серія : Філософія, педагогіка, психологія. 2014. Вип. 36. С. 88–94.

Лук’янченко М.І. Особливості організації здоров’язберігаючого освітнього середовища. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітніх школах. Запоріжжя, 2012. Вип. 23 (76). С. 118–125.

Циплюк А.М. Підготовка майбутніх вихователів до створення здоров’язбережувального середовища у дошкільному навчальному закладі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2017. 243 с.

Barenthien, J., Lindner, M., Ziegler, T., Steffensky, M. (2018). Exploring preschool teachers’ science-specific knowledge. Early Years, 109 (3), 1–16. URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09575146.2018.1443321 (Last accessed: 28.03.2021)

Blömeke, S., Jenßen, L., Grassmann, M., Dunekacke, S., & Wedekind H. (2017). Process mediates structure: The relation between preschool teacher education and preschool teachers’ knowledge. Journal of Educational Psychology, 109(3), 338–354. URL: https://psycnet.apa.org/fulltext/2016-42154-001.html (Last accessed: 27.03.2021)

Lang, S.N., Mouzourou, C., Jeon, L. et al. (2017). Preschool Teachers’ Professional Training, Observational Feedback, Child-Centered Beliefs and Motivation: Direct and Indirect Associations with Social and Emotional Respon siveness. Child Youth Care Forum 46, 69–90 URL: https://link. springer.com/article/10.1007/s10566-016-9369-7 (Last accessed: 27.03.2021)