РОЛЬ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ
PDF

Ключові слова

комунікація, комунікативна компетентність, діти дошкільного віку, вихователі, музичне мистецтво communication, communicative competence, preschool children, educators, music

Як цитувати

МКРТІЧЯН, О. А. (2022). РОЛЬ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 66-70. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.2.10

Анотація

Комунікативна діяльність вихователя ЗДО передбачає передачу дошкільнику специфічної інформації, контролюючи її зворотний зв’язок із подальшою організацією спільної діяльності задля досягнення певних результатів. На перший план виходить розуміння своїх комунікативних ресурсів і оцінка комунікативних можливостей вихованця, а саме: керувати увагою дитини, прогнозувати наслідки своїх педагогічних впливів на особистість формування самостійної творчої діяльності дошкільника. Мета статті полягає в визначенні суті поняття «комунікація», «педагогічна комунікація» як систему зв’язків, що реалізуються за допомогою вербальних і невербальних засобів, та її ролі в розвитку комунікативної компетентності вихователя засобами музичного мистецтва в ЗДО. В статті доведено, що педагогічному спілкуванню властива установка на освітню взаємодію, на перенесення знань, на пошук і вироблення спільного вирішення навчальних завдань і на досягнення практичного результату. Важливу роль має значимість інформації для кожного дошкільника. Педагогічне спілкування передбачає не просто обмін та передачу певної освітньої інформації, але й вироблення загального сенсу знань кожною конкретною дитиною. Зазначено, що комунікативна компетентність у музично-педагогічній діяльності певні характеристики, серед них: інформованість; швидкість реагування (педагогічна реакція на конкретну ситуацію, у динаміці взаємодії); адекватність (відповідність обраного рішення конкретному педагогічному завданню); гнучкість; креативність (комбінування відомих та генерування нових форм, засобів, видів взаємодії; засобів та способів передачі виконавських завдань; методів та підходів, що підвищують ефективність навчального процесу). Вихователь за допомогою музичного матеріалу спрямовує свою діяльність на вирішення завдань, пов’язаних із мотиваційним забезпеченням комунікативного процесу.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.2.10
PDF

Посилання

Захарченко В. Розвиток професійної компетентності педагога позашкільної освіти. Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика: збірник наукових статей / за заг. ред. Л. В. Сєрих. Суми : НІКО, 2021. С. 117–120.

Лупак Н. М. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: засади інтермедіальної технології : монографія. Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. 452 c.

Мкртічян О. А. Форми та методи організації підготовки майбутніх вихователів до музичної діяльності. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Київ : Міленіум, 2020. Вип. 29 (2-2020). С. 330–343.

Скорик Т. В. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». Ніжин : НДУ, 2016. № 3. С. 108–111.

Чень Чень Методичні шляхи вдосконалення вербальних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті музично-презентаційної діяльності. Актуальні питання мистецької освіти та виховання : наукове видання / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка; [редкол.: Г. Ю. Ніколаї, А. Валюга, Н. П. Гуральник та ін.]. Суми: [ФОП Цьома С. П.], 2019. Вип. 1–2(13–14). С. 138–147. doi: 10.24139/978-617-7487-53-0/2019-01-02/138-147

Чернявська М. Роль музичного мистецтва у професійній підготовці майбутніх вихователів дошкільних закладів освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. пр. / Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка, Ін-т педагогіки НАПН України; [редкол.: В. М. Лабунець (голов. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський, 2019. Вип. 27(2). С. 348–353.

Burnsed, Vernon and Jensen, Gretchen (2021). «Teacher Education in Music: The Development of Leaders». Visions of Research in Music Education. Vol. 16, Article 23.

Byrne, Charles (2005). Pedagogical communication in the music classroom. 301–309. 10.1093/acprof: oso/9780198529361.003.0014

Delport, Aletta. (2015). Music education in the Grade R classroom: How three teachers learned in a participatory action inquiry. South African Journal of Childhood Education. 5. 21. 10.4102/sajce.v5i1.351

Jordan, Laidlaw (2022). An action research study to enhance a music teacher’s creative pedagogies with children. Canadian Journal of Action Research, 22. 2. 72–90.