ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ, ЕКОНОМІКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НУШ
PDF

Ключові слова

майбутні вчителі, компетентність, освітньо-професійна програма, практика, підготовка. future teachers, competence, educational and professional program, practice, training.

Як цитувати

ТКАЧУК, Н. М., & БАРСЬКИЙ, Ю. М. (2023). ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ, ЕКОНОМІКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НУШ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (3), 64-71. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.10

Анотація

У статті розглянуто важливість практичної складової в підготовці майбутніх учителів географії, економіки у закладах вищої освіти. Констатовано, що в умовах реформування загальної середньої освіти є необхідним урахування концептуальних положень НУШ та законодавчо-нормативної бази у змісті освітньо-професійних програм підготовки педагогічних кадрів, особливо практико зорієнтованого аспекту, технологій викладання. Підкреслено, що важливо проєктувати результати навчання здобувачів вищої педагогічної освіти на майбутню професійну діяльність в умовах Нової української школи, забезпечувати формування технологічної складової професійної компетентності задля реалізації компетентнісного підходу при викладанні шкільних курсів географії, економіки в НУШ. Мета запропонованого дослідження полягає у обґрунтуванні практико зорієнтованого аспекту підготовки майбутніх учителів географії, економіки базової школи у Волинському національному університеті імені Лесі Українки. Для вирішення цієї проблеми автором статті проаналізовано нормативно-правову базу, розкрито зміст освітньо-професійної програми підготовки майбутніх учителів географії, економіки за І (бакалаврським) рівнем вищої освіти у Волинському національному університеті імені Лесі Українки, представлено результати вивчення рівня задоволення здобувачів організацією та змістом практико зорієнтованого аспекту ОП. Наукова новизна матеріалу полягає у тому, що автор презентує апробований досвід змісту та організації практики за освітньою програмою, яка не має аналогів у середовищі вищої освіти. Запропонований матеріал може бути використаним для підготовки майбутніх учителів географії, економіки в інших закладах вищої освіти. Зроблені висновки про важливість перегляду та удосконалення практико зорієнтованого аспекту підготовки з огляду на етапи реформування шкільної освіти в межах концептуальних засад Нової української школи. Стаття узагальнює досвід роботи кафедри економічної та соціальної географії Волинського національного університету імені Лесі Українки, пропонує авторське бачення шляхів удосконалення, результати соціологічного опитування здобувачів вищої освіти щодо проблеми.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.10
PDF

Посилання

Браславська О.В., Рожі І.Г Компетентннісний підхід у контексті професійної підготовки майбутніх учителів географії до краєзнавчо-туристської роботи. Молодий вчений. 2019. № 4.1(68.1). С.100–104.

Вішнікіна Л., Топузов О. Структура предметної географічної компетентності учнів (рекомендації для вчителя). Українська професійна освіта. 2017. № 1. С. 103–112. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-in/irbis_ nbuv/cgiirbis

Голота Н. Діалогічні технології як складова практико-зорієнтованої та особистісно-складової підготовки педагогів. Збірник наукових праць. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2022. № 37(1). С. 47–53. URL: https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/327

Концепція навчання географії України в основній та старшій школі / за заг. ред. д-ра пед. наук О. М. Топузова та канд. пед. наук О. Ф. Надтоки. Київ : ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», 2018. 56 с.

Концептуальні засади реформування середньої освіти «Нова українська школа». 2016. URL: : http:/mon.gov.ua/

Куземко Л. Навички ХХІ століття в контексті забезпечення якості професійної підготовки педагога. Збірник наукових праць. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2020. № 34 (2). С.28–33

Мальчикова Д. С., Мезенцев К. В. Публічний імідж географії в контексті трансформації стандартів базової середньої освіти: досвід України і світ. Український географічний журнал. 2022, 1(117). С. 53–63. URL: https://ukrgeojournal.org.ua/uk/node/734

Положення про проведення практики здобувачів освіти Волинського національного університет імені Лесі Українки. URL: https://ed.vnu.edu.ua

Хоружа Л. Сучасні стратегії трансформації змісту педагогічної освіти. Збірник наукових праць. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2020. № 33(1). С.8–13

Чубрей О. С. Система підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу : монографія. Чернівці : Технодрук, 2020. 376 с.