КОМФОРТНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
PDF

Ключові слова

освітній процес, освітнє середовище, інноваційна діяльність, інституційний аудит, учасники освітнього процесу, здобувачі освіти, комфортні умови. educational process, educational environment, innovative activity, institutional audit, participants of the educational process, students of education, comfortable conditions.

Як цитувати

БОНДАРЕНКО, Д. Р. (2023). КОМФОРТНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 49-57. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.8

Анотація

У статті було розкрито питання забезпечення освітнього середовища закладу загальної середньої освіти як умови формування готовності учнів до інноваційної діяльності. Серед визначених нами завдань, першочерговим було узагальнити деякі питання освітнього середовища закладу загальної середньої освіти та показати результати практичної діяльності із забезпечення комфортного освітнього середовища на прикладі Харківської гімназії № 12 Харківської міської ради Харківської області. Методологічною базою дослідження визначали сукупність теоретичних методів (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення), емпіричних методів (спостереження за діями учасників освітнього процесу, опитування) та методи математичної статистики, які використовувалися для аналізу отриманих даних. З’ясовано, що забезпечити комфортне освітнє середовище можна дотримуючись певних вимог та у відповідності із сукупністю критеріїв. Детальне дослідження та аналіз праць зарубіжних та вітчизняних науковців дав можливість узагальнити та доповнити сутність та змість базових понять дослідження. Також, аналіз показав важливість даного витання в контексті впровадження та реалізації нових Державних стандартів у галузі освіти. Доведено, що при дотриманні концептуальних змін у системі загальної середньої освіти (педагогіки партнерства, стимулювання до інноваційної діяльності усіх учасників освітнього процесу, визначення справедливих критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у відповідності до нових стандартів, забезпечення автономії школи та вчителя, академічної та педагогічної свободи, дотримання правил академічної доброчесності, справедливе фінансування закладу загальної середньої освіти) позитивно впливає на рівень освіти та результати навчальних досягнень здобувачів. Результатом дотримання основоположних ідей Нової української школи за умови комфортного освітнього середовища дає можливість реалізувати модель випускника НУШ (особистість, інноватор, патріот). Визначено, що за результатами самоаналізу освітнє середовище Харківської гімназії №12 Харківської міської ради Харківської області відповідає за всіма його показниками та критеріями достатньому рівню згідно з вимогами інституційного аудиту.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.8
PDF

Посилання

Державний стандарт початкової освіти від 21 лютого 2018 р. № 87. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/87-2018-%D0%BF#n12

Державний стандарт базової середньої освіти від 30 вересня 2020 р. № 898. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/898-2020-%D0%BF?find=1&text

Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти від 23 листопада 2011 р. № 1392. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#n9

Концепція Нової української школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/novaukrainska- shkola-compressed.pdf

Про освіту : Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2145-19?find=1&text

Про повну загальну середню освіту : Закон України від 16.01.2020 № 463-IX. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/463-20?find=1&text

Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти від 09.01.2019 №17. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0250-19#Text