ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ ІЗ ЗАГАЛЬНОВІЙСЬКОВОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВНОЧІ
PDF

Ключові слова

вночі, загальновійськова підготовка, здобувачі вищої освіти, особливості. at night, common military training, higher education applicants, peculiarities.

Як цитувати

СІНКЕВИЧ, С. В., ГАВРИЛЮК, В. В., & ЧОРПІТА, М. Г. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ ІЗ ЗАГАЛЬНОВІЙСЬКОВОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВНОЧІ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 93-100. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.13

Анотація

Успішна стратегічна операція Сил оборони України спричинила появу нового етапу воєнних дій країни-агресорки, що характеризуються вимушеними “надмірним використанням” мобілізаційного ресурсу та бойової (спеціальної військової) техніки й “утилізацією” найманців приватних військових компаній російської федерації, що перебувають поза законом. Під час цього етапу відбувається підготовка до контрнаступальної операції українських військових. Зміни тактики ведення загарбницької війни противника – значної кількості переважно безуспішних атак районів оборони, опорних пунктів і позицій наших військ – пов’язані з умовами обмеженої видимості: дії малих тактичних груп відбуваються в пішому порядку та вночі, оскільки будівлі населених пунктів (інші природні укриття) або частково, або майже цілком зруйновано (знищено) важкою артилерією, авіацією, а також реактивними системами залпового вогню рашистів. Основне місце в системі загальновійськової підготовки майбутніх офіцерів (здобувачів вищої освіти) належить профільним кафедрам вищих військових навчальних закладів (відомчих закладів вищої освіти): різні види занять проводять науково-педагогічні працівники, які мають досвід бойових дій. Відповідно до керівних документів не менше 30 % практичних польових занять з різних тем проводяться вночі: тактичні дії спостережних постів (спостерігачів) і чергових вогневих засобів з використанням приладів нічного бачення та підрозділів, призначених в охорону командно-спостережних постів і для відбиття раптових атак наземного противника, знищення його розвідки, ведення та коригування вогню (цілевказання); організація освітлення місцевості й осліплення противника; фортифікаційного обладнання позицій і місць для відпочинку особового складу за різних тактичних і метеорологічних умов. Особливостями проведення занять із загальновійськової підготовки здобувачів вищої освіти вночі є такі: світло та тепломаскування власних тактичних дій з використанням спеціальних теплоізолювальних матеріалів, контроль якості якого здійснюється за допомогою тепловізійної апаратури навчальних безпілотних літальних апаратів; освітлення місцевості, на якій діє “противник”, та його засліплення: широке застосування освітлювальних засобів у поєднанні з димовими (аерозольними); використання невеликих за розмірами вказівників зі світлонакопичувальними матеріалами (хімічними світляками) для позначення вихідних положень, напрямів руху та районів зосередження військовослужбовців; екіпірування ретриверами з карабінами та додатковими накладними кишенями для зручного зберігання та використання нічного обладнання: компасів, спеціальних ліхтарів, світлоповертачів, приладів нічного бачення, тепловізорів, елементів живлення тощо. Навчально-технічна база закладів вищої освіти характеризується новітніми зразками озброєння, спеціальної військової техніки й інших технічних засобів, що використовується, як правило, на незнайомій для тих, хто навчається, місцевості після заздалегідь проведеної рекогносцировки місць (районів, майданчиків) проведення занять, і дозволяє організовувати підготовку майбутніх офіцерів уночі.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.13
PDF

Посилання

Сінкевич С. (2014). Методика використання імітаційних засобів на польових заняттях з військово-спеціальних дисциплін. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки. 2014. № 1(70). С. 157–164.

Сінкевич С. (2014). Застосування евристичного методу навчання – основа випереджального характеру професійної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки. 2014. № 2(71). С. 141–148.

Кабачинський М., Бунєєв Т., Сінкевич С. (2013). Особливості використання інтерактивних методів навчання при вивченні військово-спеціальних дисциплін у вищому військовому навчальному закладі. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки. 2013. № 3(68). С. 103–112.

Сінкевич С., Суслов Т. (2019). Навчання майбутніх офіцерів-прикордонників правильного оформлення бойових графічних документів за стандартами НАТО. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки. 2019. № 4(19). С. 377–384.

Сінкевич С., Серховець С. (2020). Особливості організації наставницької діяльності на кафедрах військово- спеціальної спрямованості військового закладу вищої освіти Державної прикордонної служби України. Військова освіта. № 1 (41), 2020. С. 264–270.

Положення про організацію освітнього процесу в Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького : Наказ ректора Національної академії Державної прикордонної служби України від 26.12.2018 № 316.

Бойовий статут механізованих і танкових військ Сухопутних військ Збройних Сил України. Частина ІІ (Батальйон, рота) : Наказ командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 30.12.2016 № 605.