ВИЗНАЧЕННЯ «ГНУЧКИХ НАВИЧОК» (SOFT SKILLS) ЯК УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ
PDF (English)

Ключові слова

гнучкі навички, soft skills, вища освіта, якість вищої освіти, освітній стандарт, освітня програма, професійна підготовка графічних дизайнерів. soft skills, higher education, quality of higher education, education standard, education program, professional training of graphic designers.

Як цитувати

VITCHYNKINA, K. O. (2024). ВИЗНАЧЕННЯ «ГНУЧКИХ НАВИЧОК» (SOFT SKILLS) ЯК УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (4), 44-49. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.4.6

Анотація

Стаття розглядає актуальне питання формування гнучких навичок (soft skills) у майбутніх фахівців із графічного дизайну, ураховуючи зростаючий попит на творчих та комунікативно здібних фахівців у цій галузі. Зазначається, що виховання таких навичок є необхідною складовою їхньої професійної підготовки. Виходячи із зазначеного у Маніфесті з дизайнерської освіти, де дизайн характеризується як діяльність, що охоплює інтелектуальний, творчий, стратегічний, управлінський та технічний аспекти, наголошується на важливості формування особистісних навичок. Стаття розкриває погляди дослідників на матеріальні та нематеріальні, когнітивні та некогнітивні, а також сталі навички (hard skills) та гнучкі навички (soft skills) у контексті графічного дизайну. У статті зауважується про відсутність єдиного підходу до визначення особистісних якостей, необхідних для фахівця із графічного дизайну. У статті подається аналіз галузевих стандартів та маніфестів, освітніх стандартів та національних й міжнародних освітніх програм КНР та Великобританії з підготовки фахівців із графічного дизайну щодо зазначених у наданих документах вимог до формування навичок професійних графічних дизайнерів, на онові якого визначаються гнучкі навички (soft skills) майбутніх фахівців графічного дизайну. Результати показують, що вимоги до навичок і особистості фахівця зазначені у стандартах освіти та програмах підготовки. У статті визначаються конкретні гнучкі навички (soft skills), такі як комунікативність, креативність, проблемне та критичне мислення, тайм-менеджмент, які сприяють успішній роботі у галузі графічного дизайну та підкреслюється важливість формування цих навичок у навчальному процесі. Також розглядається специфіка визначених гнучких навичок (soft skills) щодо графічного дизайну. Заключення статті підкреслює важливість гнучких навичок (soft skills) у професійній підготовці майбутніх графічних дизайнерів та важливість подальших напрацювань у цьому напрямку.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.4.6
PDF (English)

Посилання

Design Council. (2020). Design perspectives: Design skills 2020. From https://www.designcouncil.org.uk/fileadmin/uploads/dc/Documents/Design%20Perspectives-%20Design%20Skills.pdf

Dubberly, H. (2011). Input for updating the icograda design education manifesto. In A. G. Bennett & O. Vulpinari (Ed.), Icograda design education manifesto 2011 (с. 77–81). From https://www.theicod.org/storage/app/media/resources/Icograda%20Documents/IcogradaEducationManifesto_2011.pdf

Hadiyanto, H., & Nofer, N. & Moehaimin. (2017). Assessing students and graduates soft skills, hard skills and

competitiveness people. In International Journal of Social Sciences. V. 3. doi:1885-1906. 10.20319/pijss.2017.32.18851906.

Hendarman, F., Cantner, U., & Hendarman, A. (2017). Soft skills, hard skills, and individual innovativeness. Eurasian Business Review, 8. doi:10.1007/s40821-017-0076-6.

Fan, C., Wei, Xiangdong & Zhang, Junsen. (2005). “Soft” Skills, “Hard” Skills, and the Black/White Earnings Gap. SSRN Electronic Journal. doi:10.2139/ssrn.827387.

Icograda design education manifesto 2011. (2011). In Icograda design education manifesto 2011. (p. 8–12). Villorba Italy: Grafiche Tintoretto. From https://www.theicod.org/storage/app/media/resources/Icograda%20Documents/IcogradaEducationManifesto_2011.pdf

Kunrath K., Cash P., & Li-Ying J. (2016) Designer’s identity: personal attributes and design skills. International design

conference – design 2016, Dubrovnik. 2016. P. 1729–1740. From https://www.researchgate.net/publication/303751399_

DESIGNER%27S_IDENTITY_PERSONAL_ATTRIBUTES_AND_DESIGN_SKILLS

Lopes, D., Correia, J., & Machado, P. (2022). EvoDesigner: Towards aiding creativity in graphic design. In Artificial

intelligence in music, sound, art and design lab. doi:10.1007/978-3-031-03789-4_11

Malouf D. (2011) Design Education for future In Icograda design education manifesto 2011. (p. 99–103).

Villorba Italy: Grafiche Tintoretto. From https://www.theicod.org/storage/app/media/resources/Icograda%20Documents/

IcogradaEducationManifesto_2011.pdf

Purbasari, M. & Carollina, D. (2023). Elementary Design: A form of Creative Thinking Implementation to Develop

Student Creativity. In Asian Journal of Education and Social Studies. P. 28-41. doi:10.9734/ajess/2023/v39i1837.

Rovida, E., Gianotti, A., & Zafferri, G. (2022). Soft Skills Teaching Proposal for “Designers”. In Advances on

Mechanics, Design Engineering and Manufacturing., IV (pp. 1541-1551) doi:10.1007/978-3-031-15928-2_134.

The Quality Assurance Agency for Higher Education. (2019). Subject benchmark statement for history of art,

architecture and design. From https://www.qaa.ac.uk/docs/qaa/subject-benchmark-statements/subject-benchmarkstatement-

history-of-art-architecture-and-design.pdf?sfvrsn=53e2cb81_5

University of Wales Trinity St. David – Wuhan University of Technology. (2013). BA(Hons) art and design programme document.

Vitchynkina, K. (2023). Analysis of skills requirements for graphic design professionals in higher education standards of Ukraine, China and the UK. In Spiritual and intellectual upbringing and teaching of youth in the XXI century. International periodical collection of scientific papers edited by V. P. Babych, O. M. Khvostychenko. Kharkiv: WSNOS. Issue 5. doi:10.58962/2708-4809.WSNOS.2023.66

World Economic Forum. (2018). The future of jobs report 2018. From https://www3.weforum.org/docs/WEF_

Future_of_Jobs_2018.pdf

Zeegen L. (2009-2011) What use design education? In Iridescent. V. 1. (p. 48-51) From https://www. theicod.org/storage/app/media/resources/Publications/Iridescent/Vol%201%20Issue%201/ICO_Publications_

Iridescent_V_1_1_2009-2011.pdf

Jiāo yù bù gāo děng xué xiào jiāo xué zhǐ dǎo wěi yuán huì biān [Compiled by the steering committee for teaching

higher education institutions of the Ministry of Education]. (2018). shù jù pǔ tōng gāo děng xué xiào běn kē zhuān yè lèi

jiāo xué zhì liàng guó jiā biāo zhǔn [National standards for the quality of vocational training at The Bachelor’s level in

ordinary higher educational institution] (xià cè [V.2]). gāo děng jiāo yù chū bǎn shè [Higher education publishing house].

Shì jiào chuán dá shè jì zhuān yè [Specialty Visual Communications Design]. (2017). In bǎn běn kē péi yǎng fāng

àn [Bachelor’s degree plan] (p. 23–33). wǔ hàn lǐ gōng dà xué [Wuhan University of technology].

Yáng liú [Yang Liu] (2020). jìsuànjī píngmiàn guǎnggào shèjì jiàoxué zhī tǐhuì [Experience of Computer print

advertising design teaching]. In xiàndài jiàoyù lùntán [Modern Education Forum]. V. 3(7) doi:10.32629/mef.v3i7.2588

Yīnlí míng [Yinli Ming] (2021) DI xuéxí fāng-ràng chuàngxīn sīwéi huódòng shēndù fāshēng [DI Learning

Workshop: Let innovative Thinking Activities happen in depth]. blob:https://www.ncpssd.org/18419db1-f713-4c88-a694-

a13b33a18928