НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
PDF

Ключові слова

готовність, готовність майбутніх учителів, мислення, креативність, творче мислення, учні початкових класів readiness, readiness of future teachers, thinking, creativity, creative thinking, elementary school children

Як цитувати

СКРОБАКА, Ю. С., ЛУК’ЯНЧУК, М. В., & ТРИНДЮК, В. А. (2021). НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 121-127. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.18

Анотація

У статті розглядаються актуальні питання формування готовності майбутніх учителів початкової школи до розвитку творчого мислення учнів початкових класів у професійній діяльності на етапі реформування систе- ми освіти. Акцентується увага на необхідності формувати покоління всебічно розвинутих, свідомих та відпо- відальних громадян із розвиненим творчим мисленням, які зможуть знайти вихід із складних життєвих ситуацій; неможливо раз і назавжди підготувати з фахівця професіонала, необхідно сформувати в нього бажання і здатність до постійного самовдосконалення та потребу в навчанні протягом усього життя. У логічній послідовності роз- крито сутність поняття «готовність майбутнього вчителя до розвитку творчого мислення молодших школярів» через уточнення понять «мислення», «творчість», «креативність», «готовність». Концептуальні ідеї філософії освіти, теоретичні та методичні засади підготовки педагога, формування його педагогічної культури, основ про- фесіоналізму, готовності до педагогічної творчості, професійні вимоги до нього здійснено через усебічно розкриті роботи науковців. У дослідженні проаналізовано результати опитування вчителів початкових класів міста Луцька та Волинської області щодо застосування завдань, які сприяли б розвитку творчого мислення молодших школя- рів. Названо умови, які перешкоджають розвитку творчого мислення учнів початкових класів. Висвітлюються деякі аспекти проблеми підготовки майбутніх учителів до розвитку творчого мислення учнів початкової школи. Зазначається необхідність забезпечення умов, що позитивно впливають на процес підготовки майбутніх педагогів до творчої діяльності, зокрема через створення освітнього середовища, творчої атмосфери навчального процесу й педагогічної практики. Звертається увага на те, що педагогічна система підготовки студента до майбутньої про- фесійної діяльності, розвитку та реалізації особистісного потенціалу має орієнтуватися на зростання професійної мобільності й формування внутрішньої потреби у безперервній освіті і забезпеченні конкурентної спроможності на сучасному ринку праці. Виділено основні якості майбутнього вчителя, які дозволять здійснювати педагогічну діяльність на високому професійному рівні.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.18
PDF

Посилання

Nataliia N. Medynska, Nataliia M. Sovtys, Mykhailo Yu. Halatiuk, Nataliia V. Symonovych & Olena I. Shuryn. Analysis of Alternative distance Learning Implementation info the System of General Professional Training of Teachers. International Journal of Higher Education, Vol. 9, No 4 (2020), p. 339-347 / Scopus.

Балдинюк О. Підготовка майбутнього соціалльного педагога в рамках компетентнісного підходу. Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу. 2013. № 28. С. 9–14.

Буренко В., Сафарян С. Методичні рекомендації розвитку творчої особистості учня в процесі вивчення іноземної мови. Іноземні мови в сучасній школі. 2013. № 4.

Губенко Елена Леонидовна Диагностика и развитие творческих способностей ребенка средствами изобразительного искусства http://festival.1september.ru/articles/578042/

Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Київ : «Райдуга», 1994. 61с.

Друзь І. М. Педагогічна система підготовки фахівців в умовах болонського процесу. Теорія і практика управління соціальними системами. 2011. № 1. С. 65–70.

Загальна психологія. Навчальний посібник / Варій М.Й. 2-ге видан., випр. і доп. Київ : «Центр учбової літератури», 2007. 968 c.

Киричок О. Б. Філософія: підручник для студентів вищих навчальних закладів. Полтава : РВВ ПДАА, 2010. 381 с.

Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка: 80000 слов и фразеологических выражений / Сергей Иванович Ожегов, Наталия Юльевна Шведова; РАН ; Институт русского язика им. В. В. Виноградова. 4. изд., доп. Москва : Азбуковник, 1999. 944 с.

Педагогічна мудрість віків : навч. посібник / уклад. : В. Л. Омельяненко, А. І. Кузьмінский. Київ: Знання, 2009. 411 с. (Навчально-методичний комплекс з педагогіки)

Сисоєва С. О. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня : [моногр.] / С. О. Сисоєва. Київ : Поліграфкнига, 1996. 405 с.

Слепкань З. И. Психолого-педагогические основы обучения математике: Метод. пособие. Київ : Рад.шк., 1983. 193 с.

Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. Київ : Наукова думка, 1970–1980. Т. 4.

Современный психологический словарь / под. ред. Б. Г. Мещерякова, В. П. Зинченко. Санкт-Петербург : Прайм-ЕВРО-ЗНАК, 2007. 490 с.

Степанов С. С. Популярная психологическая энциклопедия. Москва : Изд-во Эксмо, 2005. 672 с.

Тарара А. М. Технічна творчість учнів основної школи у процесі проектної і технологічної діяльності: навчально-методичний посібник / Тарара А. М. Київ : Педагогічна думка, 2014. 134 с.