ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ВМІНЬ ІНШОМОВНОГО ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ СЕРВІСА «ТВІТТЕР»
PDF

Ключові слова

сервіс Твіттер, мікроблог, дидактичні властивості, іншомовне писемне мовлення, практичні завдання Twitter service, micro blog, didactic features, foreign written speech, practical tasks

Як цитувати

ШЕВЧУК, А. О. (2021). ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ВМІНЬ ІНШОМОВНОГО ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ СЕРВІСА «ТВІТТЕР». АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 162-167. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.24

Анотація

У статті висвітлено основні теоретичні засади використання сервісу Твіттер в якості додаткового інструменту розвитку вмінь іншомовного писемного мовлення студентів, проаналізовано сучасну літературу щодо викорис- тання сервісу Твіттер в освіті, а також обґрунтовано додаткові можливості для навчання студентів іншомовно- го писемного мовлення. Мета роботи – доведення, що сервіс Твіттер є ефективним інструментом для навчан- ня іншомовного писемного мовлення студентів. Проаналізовано структуру сервісу Твіттер, а також окреслено його переваги для навчання іншомовного писемного мовлення. Розглянуто суть поняття «мікроблог» у поглядах науковців і висвітлено його особливості для навчання іншомовного писемного мовлення. Виявлено дидактичні властивості та відповідні методичні функції сервісу Твіттер, а саме інтерактивність, лаконічність, чітка спрямо- ваність на адресата, лінійність, контекстуальність, дослідницький потенціал, гіпертекстова структура. Визначено номенклатуру вмінь писемного мовлення, що розвиваються на основі сервісу «Твіттер». Розроблено покроковий алгоритм розвитку вмінь писемного мовлення студентів на основі сервісу Твіттер, який містить організаційний, підготовчий, процесуальний та оціночний етапи. Наведено приклади практичних завдань із використанням серві- су Твіттер. Ці завдання можна запропонувати студентам для використання як на заняттях, так і для індивідуальної роботи. Використання сервісу Твіттер не може замінити традиційні методи навчання, але може створити нове середовище та можливості під час розвитку умінь іншомовного писемного мовлення студентів. Сервіс Твіттер став важливим освітнім інструментом, який можна успішно використовувати під час навчання іноземної мови.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.24
PDF

Посилання

Пустовалова О. В. Методика развития умений письменной речи студентов на основе сервиса «Твиттер» (английский язык, неязыковой вуз): автореф. дис. …. канд. пед. наук : 13.00.02. Москва, 2012. 26 с.

Шевчук А. О. Особливості використання соціальних мереж у процесі навчання іноземної мови. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2018. Вип.21, том 2. С. 190-195.

Dunlap J., Lowenthal P. Tweeting the Night Away: Using Twitter to Enhance Social Presence. Journal of Information Systems Education. 2009. Vol. 20, No 2. P. 129-136.

Herring S., Honeycutt C. Beyond Microblogging: Conversation and Collaboration Via Twitter. Proceedings of the Forty-Second Hawai's International Conference on System Sciences. Los Alamitos, CA: IEEE Press, 2009. URL: https://info.sice.indiana.edu/~herring/honeycutt.herring.2009.pdf (дата звернення 01.09.2021).

Johnson S. How Twitter Will Change the Way We Live. Time. 2009. URL: http://individual.utoronto.ca/kreemy/proposal/04.pdf (дата звернення 01.09.2021).

Kostikova I., Mіasoiedova S., Razumenko T., Chernenko A., Pochuieva O. Teaching English speaking for fce: using facebook as a tool of instructional practice. Amazonia investiga. 2019.Vol. 8, No 22. P. 719-727.

Kovalchuk O., Krasnokutska I. Using Blogs in Teaching English to Philology Students. Advanced Education. 2017. No 7. P. 146–153.

O'Reilly Т., Milstein S. The Twitter Book. LA: O'Reilly Media Inc. 2009. 240 p.

Soho S., Jones M. Everything Twitter: From Novice to Expert. USA: Soho Books, 2009. 162 p.

Voyce Li Social Media in English Language Teaching and Learning. International Journal of Learning and Teaching. 2017. Vol. 2, No 3. P. 148-153.

Wenger E. Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2006. 318 p.