ФОРМУВАННЯ ОСНОВ САМОМЕНЕДЖМЕНТУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

освітній менеджмент, самоменеджмент, модель навчання, саморозвиток особистості, особистісний саморозвиток вчителя components of marketing competence, selfmanagement, educational management, self-development, teacher’ personal self-development

Як цитувати

НАЙДА, Р. Г. (2021). ФОРМУВАННЯ ОСНОВ САМОМЕНЕДЖМЕНТУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 55-59. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.7

Анотація

У статті порушуються питання визначення проблематики формування основ самоменеджменту майбутніх фахівців дошкільного освіти. Проаналізовано наукові праці з проблеми організації саморозвитку та виокремлено думки вчених, які працювали над організацією ефективного тайм-менеджменту як напрямку самоменеджменту. Обгунтовано актуальність проблеми особистісного саморозвитку студентів та впровадження моделі навчання, яка ґрунтується на використанні особистісних навичок та внутрішньої мотивації. Визначено сутність самоменедж- менту як складової особистісного розвитку та основні проблеми формування в майбутніх фахівців дошкільної освіти основ самоменеджменту. Висвітлено напрями самоменеджменту та їх зміст. Запропоновано аналіз науко- вих здобутків з вивченої теми. Складено порівняльна характеристика змісту понять самоменеджмент у науко- вих джерелах. Зазначено ефективні форми та методи організації діяльності та шляхи ефективного планування робочого часу. Проведено тестування майбутніх фахівців дошкільної освіти з метою визначення пріоритетних життєвих орієнтацій як складових у процесі особистісного саморозвитку. Проведено опитування студентів за методикою О. Бондарчук, з метою дослідження мотивації професійного і особистісного зростання. Представлено результати дослідження смисложиттєвих орієнтацій за методикою Д. Леонтьєва, яка дала можливість не лише виявити загальний рівень усвідомлення життя, але й діагностувати ряд додаткових шкал: цілі, процес, результат. Проаналізовано результати п’ять субшкал. З’ясовано рівні цілеспрямованості майбутніх вчителів дошкільного виховання, особливості сприймання життя та його смислонаповнення, бачення результативності життя та вміння ставити перспективні цілі, локус контролю-Я та локус контролю життя. Окреслено програму дій на основі резуль- татів тестування, що передбачають як аудиторну роботу так і позааудиторну роботу здобувачів передвищої фахо- вої освіти. Розкрито програму розвитку основ самоменеджменту. Визначено перспективи подальших досліджень з визначеної проблематики.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.7
PDF

Посилання

Адаир Д. Искусство управлять людьми и самим собой. Москва : Эксмо, 2006. 243 с.

Бишоф А., Бишоф К. Самоменеджмент. Москва : ОМЕГА-М, 2006. 127 с.

Буняк Н.М. Самоменеджмент як мистецтво саморозвитку особистості. Глобальні та національні проблеми економіки. Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського. 2017. Вип. 18. С. 185–188.

Бондарчук О.І. Психологічна підготовка керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін : посібник. Київ : Ун-т менеджменту освіти НАПН України, 2014. 194 с.

Шевченко Н.В. Самоменеджмент как технология профессионального саморазвития выпускника вуза. Соціологія. Грані. 2012. № 4 (84). С. 115–118.

Штепа О.С. Самоменеджмент: процесуальна та диспозиційна характеристика. Соціогуманітарні проблеми людини. 2010. № 4. С. 224–235.

Шикер Л.В. Методика дослідження рівнів особистісного саморозвитку вичтелів закладів загальної середньої освіти. Психологічний журнал. 2020. №3. С. 182–192.

Blömeke, S., Jenßen, L., Grassmann, M., Dunekacke, S., Wedekind, H. (2017). Process mediates structure: The relation between preschool teacher education and preschool teachers’ knowledge. Journal of Educational Psychology, 109 (3), 338–354.

Lang, S.N., Mouzourou, C., Jeon, L. et al. (2017). Preschool Teachers’ Professional Training, Observational Feedback, Child-Centered Beliefs and Motivation: Direct and Indirect Associations with Social and Emotional Responsi veness. Child Youth Care Forum 46, 69-90. URL: https://doi.org/ 10.1007/s10566-016-9369-7

Travor C. Brown & Amy M. Warren (2014). Evaluation of transfer of training in a sample of union and management participants: a comparison of two self-management techniques, Human Resource Development International, S. 277–296 URL: https://doi.org/10.1080/13678868.2014.907975.

Naida R., Dovbenko S. Beschastnyy M., Bezverkhnia H., Tsybulska V. (2020). Problem of Resistance to the Introduction of Distance Learning Models of Training in the Vocational Training of Educators. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research Vol. 19, No. 2, pp. 1-12, URL: https://doi.org/10.26803/ijlter.19.2.1 .