ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ТРЕНАЖЕРНИХ ОСВІТНІХ ЗАСОБІВ У НАЗЕМНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ЛЬОТЧИКІВ ТАКТИЧНОЇ АВІАЦІЇ
PDF

Ключові слова

наземне навчання, тренажерна підготовка, майбутній військовий льотчик, тактична авіація, вищий військовий заклад освіти, авіаційний тренажер ground training, training, future military pilot, tactical aviation, higher military educational institution, aviation simulator

Як цитувати

НЕВЗОРОВ, Р. В. (2021). ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ТРЕНАЖЕРНИХ ОСВІТНІХ ЗАСОБІВ У НАЗЕМНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ЛЬОТЧИКІВ ТАКТИЧНОЇ АВІАЦІЇ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 205-211. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.31

Анотація

У цій статті, що є публікацією окремих положень докторського дисертаційного дослідження автора, здійсне- ний пошук та аналіз основних проблем впровадження сучасних тренажерних освітніх засобів у наземне навчання майбутніх льотчиків тактичної авіації у вищому військовому закладі освіти (ВВЗО) України. Ця проблема ще не була об’єктом окремого педагогічного дослідження. В рамках піднятої проблематики дослідження розкриті клю- чові поняття «наземне навчання», «авіаційний тренажер», «тренажерна підготовка» в їх змістовному зв’язку щодо фахової підготовки курсантів – військових льотчиків. Обґрунтовано пропевдичну роль тренажерної підготовки в ній, значний методичний і освітній потенціал як перспективного технологічного інструменту, що зв’язує теоретичне навчання і наземну підготовку з безпосереднім льотним навчанням на літаках. Автор аргументовано пропонує роз- глядати наземне навчання як ядро системи забезпечення якісної фахової підготовки військових льотчиків-курсантів в умовах ВВЗО, а впровадження сучасних тренажерних освітніх засобів – як необхідну умову їх достатньої навче- ності та формування професійно значимих компетенцій. Зазначається, що саме вона забезпечує реалізацію функ- ціональної моделі системи «людина-машина», що особливо актуально для складних технічних професій, у яких люди виступають операторами особливо складних систем. При цьому констатується недостатній рівень такого впровадження на сьогоднішній день в Україні. Значний акцент зроблений на потенціалі тренажерної підготовки як оптимальної освітньої альтернативи надзвичайно коштовній підготовці військових льотчиків безпосередньо на літальних апаратах. Доведено, що правильно організована тренажерна підготовка може реально зекономити значні фінансові ресурси під час льотного навчання, а також психологічно і технічно готує курсантів до кращого професій- ного сприйняття власне льотної практики. Основними проблемами запровадження сучасних тренажерних засобів навчання в освітній процес майбутніх льотчиків тактичної авіації визначено недостатнє фінансування матеріально- технічної бази вітчизняного ВВЗО та недостатня науково-педагогічна розробленість методичного складника засто- сування тренажерних засобів навчання. Запропоновані конкретні шляхи вирішення вказаних проблем.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.31
PDF

Посилання

Візія Повітряних Сил 2035. Вінниця: Командування Повітряних Сил Збройних Сил України, 2020. 42 с.

Гандер Д. В. Психологическое обоснование методических подходов к использованию тренажеров в профессиональном обучении летчиков. Вестник МНАПЧАК. 2003. № 1. С. 49-53.

Кодола В. Г. Авиационные тренажёры, как связующее звено меж наземной и лётной подготовкой : монография. Монино : ВВА им. Ю. А. Гагарина, 1999. 156 с.

Кушнир О. А. Методика формирования у будущих пилотов профессионально важных качеств в процессе тренажёрной підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Государственная летная академия Украины. Кировоград, 2009. 197 с.

Литвинчук М. І. Від земних технологій підготовки льотних екіпажів до технологій космічних. П’ятирівнева технологія професійної підготовки льотчика: вікова історія, сьогодення та перспективи : монографія. Харків : ХУПС, 2013. 420 с.

Макаров Р. Н. Теория и практика конструирования целевых моделей операторов особо сложных систем управления : монография. Москва : МАКЧАК, 1997. 530 с.

Мищеряков С. В. Тренажерная подготовка: мифы и реальность. Энергетическая стратегия. 2018. № 1(61). С. 25-29.

Невзоров Р. В. Педагогічні особливості наземного навчання бойовим польотам майбутніх льотчиків тактичної авіації. Вісник національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. Київ. 2020. № (16) 20. С. 103-109. DOI 10.24139/2312-5993/2020.01/248-256

Офіційний веб-сайт Halldale Media. 2021. URL: https://www.halldale.com (дата звернення: 14.08.2021).

Пономаренко В. А. Законы регуляции психической деятельности летных экипажей в нештатных ситуациях и принципы тренажерной подготовки. Труды общества независимых расследователей авиационных происшествий. Москва: МАК, 2003. Выпуск № 15. С. 26-38.

Савінов О. М. Оптимізація вартості та часу навченості льотчика при сумісному використанні льотної та тренажерної підготовки. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ: ВІКНУ, 2010. Вип. № 25. С. 125-131.

Holmes M. Rebuilding the forge: reshaping how the air force trains fighter aviators. War On The Rocks. 2019. URL: https://warontherocks.com/2019/01/rebuilding-the-forge-reshaping-how-the-air-force-trains-fighter-aviators/ (дата звернення: 14.08.2021).