LINGUODIDACTIC PRINCIPLES OF ORGANIZING THE TRAINING OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS FOR INTEGRATED PROFESSIONAL ACTIVITY
PDF (Українська)

Keywords

лінгводидактичні принципи, професійна діяльність, інтегроване навчання, учителі початкової школи linguodidactic principles, professional training, integrated learning, primary school teachers

How to Cite

ФРУМКІНА, А. Л. (2021). LINGUODIDACTIC PRINCIPLES OF ORGANIZING THE TRAINING OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS FOR INTEGRATED PROFESSIONAL ACTIVITY. ACADEMIC STUDIES. SERIES “PEDAGOGY”, 1(3), 128-135. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.19

Abstract

The article presents the problem of determining the principles of training the future primary school teachers for their integrated professional activity in a foreign language. The principle-forming systems of training future teachers of different specialties are presented and compared in the article. Linguodidactic principles of organizing the training of future primary school teachers for integrated professional activity are established. These principles are: 1) the principle of procedural integration of teaching two different subjects in a united educational process; 2) the principle of motivation of professional activity both in the aspect of teaching fine arts to junior students, and in the aspect of mastering a foreign language as a means of teaching the major subject in English; 3) the principle of teacher’s self-realization in his high-level artistic skills and fluent mastering a foreign language in general educational and social-communicative forms; 4) the principle of teacher’s high-level methodological competency, based on a set of artistic, linguo-communicative and methodological competencies; 5) the principle of reflexively conditioned self-education, which is manifested in the reflexive need to learn new information, in setting goals for self-improvement and ways to achieve them; study of the professional literature, including literature in a foreign language; attempts to realize their professional potential in new types of painting and commenting on their actions in a foreign language; deepening their theoretical knowledge through various research works; 6) the principle of continuity of education, which is manifested in the acquisition of basic knowledge and skills in the disciplines studied and their perfection throughout the whole conscious life; 7) the principle of the teacher’s readiness for his professional activity, which is manifested in the ability to transfer to students his knowledge and skills in the field of the subject being taught.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.19
PDF (Українська)

References

Андрощук І. В. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії у професійної діяльності : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04, 13.00.02. Хмельницький, 2018. 634 с.

Білянська М. А. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів біології до еколого-педагогічної діяльности у загальноосвітніх навчальних закладах : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04. Київ, 2018. 623 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. 2-ге вид., доповн. й виправл. Рівне : Волин. обереги, 2011. 519 с.

Демидова Т. Е. Профессиональная подготовка будущего учителя к формированию общеучебных умений у младших школьников: автореф. дис. … доктора пед. наук: 13.00.08. Москва, 2006. 38 с.

Зверев И. Д. Межпредметные связи как педагогическая проблема. Советская педагогика. 1974. № 12. С. 23–32.

Ищук В. В. Модель профессиональной подготовки будущих учителей физической культуры на основе контекстного и проектного обучения. Молодой учёный, 2014. № 2 (61). Ч. V. С. 765–769.

Клочко В. Е., Галажинський Э. В. Самореализация личности: системный взгляд. Томск : ТГУ, 1999. 154 с.

Мартынова Р. Ю. Психологические основы интегрированного процесса обучения образовательной и иноязычной речевой деятельности студентов неязыковых специальностей: [монография]. Одеса : Освіта України, 2016. 192 с.

Типова навчальна програма з навчальної дисципліни «Образотворче мистецтво (Станкове та декоративне)» елементарного підрівня початкової мистецької освіти. Укладачі: М. І. Кутняхов, М. В. Кунець, О. В. Рябічева, Ф. Ф. Чорномор. Київ. 2019. 25 с.

Тюников Ю. С. Методика выявления и описания интегративных процессов в учебно-воспитательной работе СПТУ. Москва : АПН СССР, 1988. 46 с.

Чиранова О. И. Подготовка будущего учителя к реализации эстетического потенциала начального курса математики : дис. … канд. пед. Наук : 13.00.08. Нижний Новгород, 2006. 237 с.

Шквир О. Л. Теоретичні і методичні засади ступеневої підготовки майбутніх учителів початкової школи до проведення педагогічних досліджень: дис. … доктора пед. наук: 13.00.04. Житомир. 2018. 572 с.

Bodnar S. The educational paradigm shift for student-centered learning in the process of globalization. Наука і освіта : науково-практичний журнал. Одеса : Південний науковий центр НАПН України, 2016. N 10/CXXXXXI. С. 102–109.

Frumkina, A. et al. Readiness of future teachers for integrated teaching of educational subjects in foreign language. Práxis Educacional. V. 16, n. 38, p. 502-514, jan. 2020. URL:http://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6023.