СУЧАСНИЙ ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ХІМІКІВ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД
PDF

Ключові слова

професійна освіта, підготовка хіміків, бакалавр хімії, освітні програми, експериментальна підготовка, адаптаційні курси, дисципліни просвітницького характеру vocational education, chemists’ training, the bachelor of Chemistry, educational program, experimental training, adaptive courses, academic disciplines

Як цитувати

АНІЧКІНА, О. В. (2022). СУЧАСНИЙ ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ХІМІКІВ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(4), 31-37. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.1.5

Анотація

У статті проаналізовано особливості реформування вітчизняної вищої та середньої хімічної освіти на сучасному етапі. Обґрунтовано необхідність модернізації вітчизняних освітніх програм, переліку навчальних дисциплін і методичної моделі професійної підготовки хіміків в Україні. Наведені статистичні дані, які характеризують популярність освітніх програм професійної підготовки хіміків. Визначені чинники зменшення популярності освітніх програм із хімії для вступників в Україні. Проведено порівняльний аналіз освітніх програм закладів вищої освіти – лідерів підготовки за хімічними спеціальностями в Україні та світі з метою визначення основних складників. Розглянуто основні структурні компоненти професійної підготовки хіміків, перелік навчальних дисциплін, які становлять змістове ядро, реалізують професійну спрямованість, забезпечують самореалізацію у вітчизняних закладах вищої освіти та закордоном. Проаналізовано доцільність використання адаптаційних курсів у професійній підготовці майбутніх хіміків за кордоном і можливість імплементації таких курсів у вітчизняні освітні програми. Визначено перелік окремих дисциплін, які дають змогу здобувачам набути експериментальну компетентність у закладах вищої освіти за кордоном. Вивчено закордонний досвід викладання хімічних дисциплін просвітницького характеру здобувачам різних освітніх програм із метою задоволення власних інтересів. Проаналізовано досвід закордонних закладів вищої освіти в наданні можливості отримання педагогічної кваліфікації в процесі професійної підготовки хіміка. Визначені основні шляхи оновлення змісту вітчизняних освітніх програм, переліку навчальних дисциплін професійної підготовки хіміків, які дадуть змогу популяризувати професію хіміка та забезпечать набуття вітчизняними молодими фахівцями конкурентоздатності на світовому ринку праці.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.1.5
PDF

Посилання

Chadha D., Campbell J., Maraj M., Brechtelsbauer C., Shah U., Hale C., Hellgardt K. Engaging students to shape their own learning: Driving curriculum re-design using a theory of change approach. Education for Chemical Engineers. 38, pp. 14–21. https://doi.org/10.1016/j.ece.2021.10.001.

Gorman S. A., Holmes K., Brooke G., Pask C. M. and Mistry N. Repurposing an Introductory Organic and Inorganic Laboratory Course from the Focus on Teaching Theory to the Focus on Teaching Practical Technique. Journal of Chemical Education. 2021, 98, 6, pp. 1910–1918. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c01210.

York S., Lavi R., Dori Y. J., Orgill M. Applications of Systems Thinking in STEM Education. Journal of Chemical Education. 2019, 96, 12, pp. 2742–2751. doi: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.9b00261.