ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ІНТЕГРОВАНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
PDF

Ключові слова

лінгводидактичні принципи, професійна діяльність, інтегроване навчання, учителі початкової школи linguodidactic principles, professional training, integrated learning, primary school teachers

Як цитувати

ФРУМКІНА, А. Л. (2021). ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ІНТЕГРОВАНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 128-135. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.19

Анотація

У статті представлена проблема визначення принципів підготовки майбутніх учителів початкових класів до їх інтегрованої професійної діяльності іноземною мовою. Наведено та порівняно принципоутворювальні системи підготовки майбутніх учителів різних профілів. Встановлено лінгводидактичні принципи організації підготовки майбутніх учителів початкових класів до інтегрованої професійної діяльності. Цими принципами є: 1) принцип процесуальної інтеграції викладання двох різнотипних предметів у єдиному процесі навчання; 2) принцип моти- вації професійної діяльності як в аспекті навчання образотворчого мистецтва молодших школярів, так і в аспекті вивчення іноземної мови як засобу викладання основного предмету; 3) принцип самореалізації вчителя в його високорівневій художній майстерності і безперешкодному володінні іноземною мовою в загальнонавчальних і соціально-комунікативній формах; 4) принцип високорівневої методичної компетентності педагога, заснованої на сукупності художньо-образотворчої, лінгвокомунікатівної і методичної компетенцій; 5) принцип рефлексивно- зумовленої самоосвіти, який проявляється в рефлексивній потребі пізнання нової інформації, у висуванні цілей самовдосконалення і способів їх досягнення; вивченні професійної літератури, в тому числі й іншомовної; спробі реалізувати свої професійні можливості в нових видах живопису й іншомовному коментуванні своїх дій; погли- бленні своїх теоретичних знань через різноманітні дослідні роботи; 6) принцип безпрервності освіти, який має прояв в набутті базових знань і умінь за дисциплінами, що вивчаються, та їх вдосконаленні протягом усього свідомого життя; 7) принцип готовності педагога до його професійної діяльності, який проявляється в здатності передачі учням своїх знань та умінь в галузі предмета, що викладається.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.19
PDF

Посилання

Андрощук І. В. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії у професійної діяльності : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04, 13.00.02. Хмельницький, 2018. 634 с.

Білянська М. А. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів біології до еколого-педагогічної діяльности у загальноосвітніх навчальних закладах : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04. Київ, 2018. 623 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. 2-ге вид., доповн. й виправл. Рівне : Волин. обереги, 2011. 519 с.

Демидова Т. Е. Профессиональная подготовка будущего учителя к формированию общеучебных умений у младших школьников: автореф. дис. … доктора пед. наук: 13.00.08. Москва, 2006. 38 с.

Зверев И. Д. Межпредметные связи как педагогическая проблема. Советская педагогика. 1974. № 12. С. 23–32.

Ищук В. В. Модель профессиональной подготовки будущих учителей физической культуры на основе контекстного и проектного обучения. Молодой учёный, 2014. № 2 (61). Ч. V. С. 765–769.

Клочко В. Е., Галажинський Э. В. Самореализация личности: системный взгляд. Томск : ТГУ, 1999. 154 с.

Мартынова Р. Ю. Психологические основы интегрированного процесса обучения образовательной и иноязычной речевой деятельности студентов неязыковых специальностей: [монография]. Одеса : Освіта України, 2016. 192 с.

Типова навчальна програма з навчальної дисципліни «Образотворче мистецтво (Станкове та декоративне)» елементарного підрівня початкової мистецької освіти. Укладачі: М. І. Кутняхов, М. В. Кунець, О. В. Рябічева, Ф. Ф. Чорномор. Київ. 2019. 25 с.

Тюников Ю. С. Методика выявления и описания интегративных процессов в учебно-воспитательной работе СПТУ. Москва : АПН СССР, 1988. 46 с.

Чиранова О. И. Подготовка будущего учителя к реализации эстетического потенциала начального курса математики : дис. … канд. пед. Наук : 13.00.08. Нижний Новгород, 2006. 237 с.

Шквир О. Л. Теоретичні і методичні засади ступеневої підготовки майбутніх учителів початкової школи до проведення педагогічних досліджень: дис. … доктора пед. наук: 13.00.04. Житомир. 2018. 572 с.

Bodnar S. The educational paradigm shift for student-centered learning in the process of globalization. Наука і освіта : науково-практичний журнал. Одеса : Південний науковий центр НАПН України, 2016. N 10/CXXXXXI. С. 102–109.

Frumkina, A. et al. Readiness of future teachers for integrated teaching of educational subjects in foreign language. Práxis Educacional. V. 16, n. 38, p. 502-514, jan. 2020. URL:http://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6023.