СКРАЙБІНГ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ МЕТОД ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ТА ФАСИЛІТАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ФАХОВИХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ
PDF

Ключові слова

візуалізація, скрайбінг, скрайбінг-фасилітація, скрайбінг-презентація, відеоскрайбінг visualization, scribing, scribing facilitation, scribing presentation, video scribing

Як цитувати

ДАВИДЮК, Г. М., КАРДАШУК, Н. В., & БОЙЧУК, М. Ф. (2024). СКРАЙБІНГ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ МЕТОД ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ТА ФАСИЛІТАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ФАХОВИХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 10-15. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.1.2

Анотація

У статті розглядається питання використання одного з методів візуалізації в навчальному процесі, відомого в англійській номенклатурі як «скрайбінг». Визначено перелік вмінь, якими має володіти викладач для успішного застосування цього методу. Основними перевагами скрайбінгу є: яскравість, лаконічність, інформативність та креативність представлення інформації; візуальне зображення будується паралельно з усним викладом матеріалу; інформація одночасно сприймається слуховою і зоровою системами, тобто відбувається так зване паралельне запам’ятовування, що збільшує відсоток засвоєння матеріалу; структурування таким способом матеріалу дозволяє викладачу подавати інтерактивно об’ємну інформацію. Метод скрайбінгу можна використовувати на заняттях із різних предметів. Але найбільшої візуалізації можна досягти на навчальних заняттях з природничих дисциплін. Використання скрайбінгу направлене на засвоєння матеріалу в максимально зрозумілому і привабливому форматі з використанням малюнків, аплікацій, картинок, таблиць. Застосування скрайбінгу можливе на всіх етапах заняття. Найефективнішим він є під час пояснення нової теми. Таким чином можна зацікавити студентів різними графічними образами, які пов’язані з новим навчальним матеріалом. При організації самостійної роботи із використанням скрайбінг-презентацій можна ефективно спланувати роботу в групах. Як результат такої роботи може бути створений власний груповий проект. Використання скрайбінгу сприяє підвищенню результативності навчання, розвитку візуального мислення, посилення пізнавального інтересу і самостійності. Цей метод сприяє розвитку ключових освітніх компетентностей, які дозволяють не тільки опанувати теоретичний матеріал, а і опанувати соціальний досвід, одержувати навички життя і проектної діяльності в сучасному суспільстві.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.1.2
PDF

Посилання

Андрощук І. В. Андрощук І. П. Скрайбінг-презентація як засіб підвищення ефективності освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 72. № 4. С. 67–80.

Безуглий Д. Технології візуалізації навчального матеріалу у фаховій підготовці сучасного вчителя. Вісник Черкаського університету. 2016. № 11. С. 48–52.

Денисенко С. Сучасні форми візуального представлення інформації і можливості їх використання в інформаційно-освітньому просторі. Сучасне репродукування: інжиніринг, моделювання мульти– та кросмедійні технології: Матеріали наук.-практ. семінару кафедри репрографії КПІ ім.. Сікорського, 24 жовтня 2018 р. Київ: «Політехніка», 2018. С. 47–50.

Дев’ять прийомів візуалізації на уроці. Режим доступу: http: //naurok. Com. ua /post/ 9 – priyomiv – vizualizaci – dlua – vikoristannya – na – uroci/.

Житньова Н. Технології візуалізації в сучасних освітніх трендах. Відкрите освітнє середовище сучасного університету. 2016. № 2. С. 170–178.

Метод «скрайбінг» яскраве подання навчального матеріалу [Електронний ресурс]. Журнал « На урок». 2018. Режим доступу до ресурсу: : http: //naurok. сom. ua /post/ metod – scribing – yaskrave podannua – navchalnogo – materialu.

Огляд сервісів для розробки скрайбінг-презентацій [Електронний ресурс] Електронний ресурс для вчителів з основ технологій скрайбінгу. – Режим доступу: http: // sites. gogle. com / site/ ckrajbing prezentacii/ servisi – ckrajbing.

Онофрійчук Л. Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу в закладі вищої освіти. Народна освіта. 2019. Вип. 1. С. 61–66.

Семеніхіна О. Візуалізація як тренд інноваційного розвитку освіти в Україні [текст]. Інформаційні технології 2017: збірник тез ІУ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих науковців, 18 травня 2017 р. м. Київ /Київський університет ім. Б. Грінченка, 2017. С. 227–229.

Сидорчук Н. Скрайбінг: інновації і традиції аудіовізуальної підтримки навчального процесу. Креативна педагогіка [методичний журнал]. Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся». Житомир, 2016. Вип. 11. С. 57–64.

Сорока Т. Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http: // journal osnova. сom. ua/ article/51806.

Чехместрук І. Новітні методи візуалізації навчального матеріалу під час підготовки майбутніх педагогів. Сучасні інформаційні методи навчання в підготовці фахівців. Збірник наукових статей м. Вінниця. 2018. Вип. 51. С. 388–392.