DEVELOPMENT OF COMMUNICATIVE TOLERANCE AMONG FUTURE PHILOSOPHY DOCTORS IN THE FIELD OF HEALTHCARE IN THE AUTHOR'S COURSE OF ACADEMIC ENGLISH LANGUAGE
PDF (Українська)

Keywords

комунікативна толерантність, доктори філософії-медики, англійська мова, авторська методика. сommunicative tolerance, philosophy-medical doctors, English language, author's methodology.

How to Cite

ЛИМАР, Л. В. (2023). DEVELOPMENT OF COMMUNICATIVE TOLERANCE AMONG FUTURE PHILOSOPHY DOCTORS IN THE FIELD OF HEALTHCARE IN THE AUTHOR’S COURSE OF ACADEMIC ENGLISH LANGUAGE. ACADEMIC STUDIES. SERIES “PEDAGOGY”, (2), 30-35. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.5

Abstract

The article describes the changes in the indicators of communicative tolerance among future philosophy doctors in the field of "Healthcare" after studying the author's course of academic English language aimed at developing communicative competence in learners. It is determined that the issue of preparing future philosophy doctors in the field of "Healthcare" is relatively new and insufficiently studied due to its novelty, requiring further research to improve the methodology of professional training. To verify the effectiveness of the author's communicative program, an experimental study was organized, involving 450 future philosophy doctors in the field of "Healthcare." It is shown that the application of a communicative approach, the use of interactive-simulative conversational exercises, a set of exercises with an online portfolio for future philosophy doctors in the field of "Healthcare," as well as an author's set of exercises with developed business situations, contributed to an overall improvement in the level of communicative tolerance in the experimental group by 33.2%, towards high manifestation. It is noted that none of the respondents in the experimental group showed a low level of communicative tolerance at the final stage of the study, indicating the high effectiveness of the English language course specifically aimed at organizing communicative skills. It is determined that the changes in the control group were moderate, indicating the need for a higher communicative orientation of the course, activation of cognitive activity, and a stronger language focus. The author concludes that the obtained results demonstrate the high effectiveness of the proposed author's course. Further research on the effectiveness of the proposed course over a period of 10 years is considered necessary.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.5
PDF (Українська)

References

Орду К. С. Презентацiя моделi формування iнформацiйно-комунiкативної компетентностi майбутнiх сiмейних лiкарiв. Дис... доктора філософії 015 Професійна освіта. Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Одеса, 2021.

Романовська О., Бандурян В. Методика використання інноваційних технологій навчання при підвищенні кваліфікації лікарів. Теорія і практика управління соціальними системами, 2020 (3), С. 30-47.

Письменкова Т. О. Щодо змісту освітньої компоненти в програмах підготовки докторів філософії (PhD) в рамках комунікативної компетентності. Підготовка докторів філософії (PhD) в умовах реформування вищої освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Запоріжжя, 5-6 жовтня 2017 р.). Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2017. С. 159.

Лимар Л.В. З досвіду запровадження курсу «Академічна англійська мова» для майбутніх докторів філософії-медиків з метою формування англомовної професійеої та академічної комунікативної компетентності. Актуальні питання гуманітарних наук, 2022, 2(48), С.164-169.

Юсеф Ю. В. Теоретичні засади формування комунікативної компетентності майбутніх лікарів. Педагогічний процес: теорія і практика 3 (2013): 187-194.

Психодіагностика особистості: Навчальний посібник із психологічної практики для студентів педагогічних і психологічних спеціальностей. За ред. О.Д. Кравченко, В.Ф. Моргуна. Полтава, 2008. 118 с.