ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКО-ПОШУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХОВИХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК
PDF

Ключові слова

пошуково-дослідницька діяльність
дослідницькі вміння
пізнавальна діяльність
проектна діяльність
лабораторно-практичні заняття
професійна компетентність
майбутні учителі початкової школи search activity
research skills
cognitive activity
project activity
laboratory-practical classes
professional competence
future primary school teachers

Як цитувати

ДАВИДЮК, Г. М., ОСИП, М. А., & БОЙЧУК, М. Ф. (2024). ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКО-ПОШУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХОВИХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 19-24. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.3

Анотація

У статті розглянуто теоретичні та прикладні аспекти залучення здобувачів фахової передвищої освіти до дослідницько-пошукової діяльності у процесі вивчення природничих дисциплін. Зазначається, що дослідниць- ко-пошукові уміння є необхідною умовою та невід’ємною складовою формування професійної компетентності майбутніх учителів початкової школи. У статті акцентовано увагу на умовах, які необхідні для розвитку дослід- ницьких умінь студентів педагогічного коледжу. Пошуково-дослідницька діяльність студентів спрямована на оволодіння студентами методами наукових досліджень, розвиток їх творчого мислення та індивідуальних здібностей у розв’язанні теоретичних і практич- них завдань; прищеплення студентам навичок самостійності у пошуково-дослідницькій діяльності. Це спонукає викладача орієнтуватись на використання новітніх педагогічних технологій, застосування дослідницьких прийо- мів і пошукових методів у викладанні освітніх компонентів, зокрема природничо-математичного циклу. З’ясовано, що дослідницькі уміння майбутніх учителів визначаються як комплекс професійних якостей, що забезпечують готовність студентів вищих педагогічних закладів освіти виконувати цілеспрямовані пошуково- дослідницькі дії на основі практичних застосувань знань у навчанні майбутніх школярів. Здобувачам педагогіч- ного фаху для ґрунтовного опанування навчальними дисциплінами, набуття навичок практичного застосування знань у майбутній роботі необхідно оволодіти методами наукового пізнання та дослідницько-пошуковими компе- тентностями. Значний дидактичний потенціал для формування основ цих компетентностей важливо реалізовува- ти на заняттях з дисциплін природничо-математичного циклу.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.3
PDF

Посилання

Вержиховська О., Гурський В., Плахтій П. Науково-дослідницька діяльність в галузі освіти : навчально-методичний посібник. Вид. 2-е, доповнене і перероблене /за ред. П. Д. Плахтія. Кам’янець-Подільський : Медобори ПП, 2015. 136 с.

Вернидуб Р. Завалевський Ю., Петрова К. Організація науково-дослідницької роботи учнів : методичний посібник. Тернопіль : Мандрівець, 2010. 369 с.

Задорожний К.М. Дослідницька та проектна діяльність під час вивчення біології. Харків : Видавнича група «Основа», 2008. 148 с.

Макаренко В., Сілкова О. Метод пошуково-дослідницьких проектів як засіб формування науково-дослідницьких умінь студентів. Вища освіта України: Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». 2014. Т. 3, № 3. С. 82–93.

Падун Н. Навчально-дослідницька діяльність як засіб формування дослідницьких умінь учнів. Наукові записки НДУ імені М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2012. С.90–93.

Степанюк А., Барна А. Розвиток дослідницьких умінь студентів як складова професійної підготовки майбутніх учителів. Матеріали регіонального науково-практичного семінару «Шляхи модернізації вищої освіти в контексті євроінтеграції» / за заг. ред. Г. Терещука. Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка. 2010. С. 60–62.

Степанюк А., Москалюк Н. Розвиток дослідницьких умінь студентів як складова професійної підготовки майбутніх учителів природничого профілю. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. 2010. С. 35–40.

Трухін О. В. Про використання віртуальних лабораторій в освіті. Відкриття і дистанційне навчання. 2022. № 4(80). С. 67–69.